זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אוֹתָם
אוֹתָנוּ
שָׁוִים
אֵלֶיךָ אֶקְרָא, אָבִי
אֶתְבַּע עֶלְבּוֹנִי
אֶזְעַק וַאֲבַקֵּשׁ:
וְלֹא נַחֲשֶׁה, לֹא נִשְׁקֹט ולא נֵחַת
עַד אִם כִּלִּינוּ
הַמְּלָאכָה
לְחַדֵּשׁ מִבְּלִי לָצֵאת מֵהַכְּלָל
לְפַסֵּק מִבְּלִי לְקַלְקֵל אֶת הַשּׁוּרָה
לְתַקֵּן מִבְּלִי לִשְׁבֹּר אֶת הַכֵּלִים
אֶפֶס
לְעוֹלָם
וַאֲנִי יָדַעְתִּי
לֹא אֶשְׁאַל
הַלִּי אַתֶּם אוֹ לְצָרָי
אֶת אֲבוֹתַי וְאֶת אָבִי מוֹרִי
בְּנֵי חֹשֶׁךְ אוֹ בְּנֵי אוֹר
הֲרוֹאֶה אוֹתִי מֵעוֹדִי
וּמִיָּמִים יָמִימָה
כִּי אַתֶּם אָבִי,
מֵגֵן בַּעֲדִי, כְּבוֹדִי וּמֵרִים רָאשִׁי
מַתִּיר אֲסוּרוֹת וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְבוּתָן
אֲבוֹתַי וְאָבוֹת אֲבוֹתַי חַכְמֵי הָעֵדָה
וַאֲנִי לַאֲבוֹתַי וַאֲבוֹתַי לִּי
כִּי מִבְּשָרוֹ לֹא יִתְעַלֵּם
עָזֹב יַעֲזֹב עִמִּי
מָתְנָיו יְשַׁנֵּס
לֹא אַכְרִיז מִלְחָמָה
אֶת הָאַיִל בַּסְּבַךְ חַפֵּשׂ יְחַפֵּשׂ
לֹא אֶרְדוֹף וְלֹא אַשִׂיג
לֹא אֶמְחַץ וְלֹא אָבִיס
ומָצֹא יִמְצָא
זֶה אָבִי וְאַנְוֵהוּ
אֲבוֹתָי וַאֲרֹמְמֶם
וְיָדַעְתִּי
שָׁלוֹם אָהֳלי
אך עוֹד רַבָּה הַדֶּרֶךְ
*הפוסקים ברוב ארצות ספרד והמזרח היו קשובים בדרך כלל לצרכי בני הקהילה ולקולות הזמן,
ומתוך יראת שמים, עומק הלכתי, אהבת ישראל ומחוייבות לצאן מרעיתם עשו הכל כדי לתת
מענה לתופעות שונות של המודרניזם, וביניהם הפמיניזם. זאת מתוך מאמץ מיוחד להכיל את
כולם ולא להדיר איש. תפיסה סובלנית ופתוחה זו הייתה מקובלת גם ביחסים בין ראש המשפחה
לבני ביתו.
וְלֹא עָלַי הַמְּלָאכָה לִגְמֹר
דוֹר לְדוֹר יַבִּיעַ אֹמֶר
וְעוֹד יָדֵנוּ נְטוּיָה
*הפוסקים ברוב ארצות ספרד והמזרח היו קשובים בדרך כלל לצרכי בני הקהילה ולקולות הזמן,
ומתוך יראת שמים, עומק הלכתי, אהבת ישראל ומחוייבות לצאן מרעיתם עשו הכל כדי לתת
מענה לתופעות שונות של המודרניזם, וביניהם הפמיניזם. זאת מתוך מאמץ מיוחד להכיל את
כולם ולא להדיר איש. תפיסה סובלנית ופתוחה זו הייתה מקובלת גם ביחסים בין ראש המשפחה
לבני ביתו.